Chantier CLASSIC Panama

Szukaj produktu

Korum

Uzbrojenie drogowe

Włazy serii KORUM®

Dowiedz się więcej o serii KORUM, drogowy właz klasy D400 stosowany przy dużych natężeniach ruchu oraz częstych przeglądach okresowych.

właz klasy D 400 KORUM®
Caption: 
właz klasy D 400 KORUM®

Jakość i zgodność

Certyfikaty

  • Włazy KORUM posiadają certyfikat NF 110 wydany przez francuski AFNOR.
  • Włazy są zgodne ze środowiskową deklaracją FDES obejmującą wszystkie produkty drogowe Saint-Gobain PAM, dostępne w bazie danych INIES zgodne ze standardami NF EN ISO 14025, NF EN 15804+A1 oraz zalącznikiem XP P01-064/CN. Deklaracja FDES została sprawdzona przez niezależną stronę trzecią.

Znakowanie produktu oraz możliwości personalizacji

Właz KORUM może być dostarczany z oznaczeniami  (kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa, itd.) oraz posiadać dane właściciela (logo wodociągów lub właściela kanalizacji, herb miasta, itd.). W celu zapewnienia bezpieczeństwa pokrywa włazu posida oznakowania opisujące Klienta, gdy opuszcza odlewnię.  Na włazie nie ma  dodatkowych oznakowań np. przykręconych, przyklejanych lub przyspawanych.. Produkt jest całkowicie kompletny, bezpieczny i zgodny z normą  PN-EN 124.

 

Bezpieczna eksploatacja 

Ergonomia

Właz KORUM jest w pełni przystosowany do częstych okresowych inspekcji i dedykowany jest dla użytkowników, którzy przywiązują dużą wagę, aby ich ekipy serwisowe mogły pracować bezpiecznie w dobrych warunkach.. Właz KORUM ogranicza wysiłek  wymagany przy inspekcji  i dostępie do sieci kanalizacyjnej . Kilof jest najbardziej odpowiednim narzędziem do otwierania i zamykania włazu.

  • Poręczny i bezpieczny w obsłudze dzięki przegubowi kulistemu 
  • Łatwy w obsłudze dzięki zmniejszeniu odstępu prześwitów, zapobiega zanieczyszczeniu pokrywy 
  • Precyzyjne, bezpieczne prowadzenie pokrywy dzięki przegubowi kulistemu podczas otwierania i zamykania, 
  • System zapobiegający możliwości wciągnięcia palców 
  • Konstrukcja włazu KORUM zapewnia długą żywotność: brak kontaktu pomiędzy przegubem kulistym włazu i ramą, kiedy pokrywa jest zamknięta 
  • Bezpieczna blokada pokrywy, kiedy jest otwarta w pozycji 90° aby zapobiec zamknięciu podczas obsługi lub inspekcji kanału 
  • Rama wyposażona jest w otwory montażowe, ułatwia podnoszenie, transport włazu, stad operowanie nim podczas montowania na studni jest w pełni bezpiecznie
  • Automatyczne blokowanie bez żadnych akcesorioów : nie potrzeba klucza ani śrub; pokrywa włazu KORUM blokuje się automatycznie dzięki sprężystemu elementowi blokującemu (SEB), kiedy jest zamknięta  
  • Sprężysty element blokujący nie wymaga żadnej regulacji ani konserwacji; pozostaje bezpieczny i skuteczny, nawet po bardzo wielu cyklach uwalniających i blokujących  
  • Bezproblemowe uwalnianie i zdejmowanie pokrywy 
  • Pokrywa włazu jest uwalniana  przy użyciu ostrego końca kilofa 
  • Mniejszy wysiłek przy obsłudze włazu: otwieranie przy pomocy ostrego końca kilofa : 
  • Redukcja ograniczeń fizjologicznych : nie ma potrzeby zginania się podczas otwierania lub zamykania pokrywy włazu 

Bezpieczeństwo publiczne

Wysoki poziom wytrzymałości 

KORUM jest bardzo solidnym włazem  kanałowym, zaprojektowany i wyprodukowany z myślą o dużej odporności na powtarzające się naprężenia powodowane  intensywnym  ruchem drogowym . Podczas projektowania był testowany na  karuzeli w Centrum Badawczo-Rozwojwojowym  Saint-Gobain PAM  a następnie na drogach, KORUM wykazał się dużą wytrzymałością , potwierdzając stały poziom osiągów w czasie. Właz KORUM sprawdził  się w wielkomiejskich obszarach oraz na głównych arteriach, drogach ruchu szybkiego w długim okresie czasu .

Mądry projekt

no risk of deformation under intense and rough traffic conditions, rigidifying rings
Caption: 

Rama KORUM: nowy kształt profilu  

  • Zmniejszenie ryzyka deformacji ramy w przypadku dużego natążenia ruchu lub wymagających warunków drogowych 
Wysoka wytrzymałość, długa żywotność: podwójnie sztywne pierścienie ramy
 

Pokrywa włazu KORUM: nowy wzór, zoptymalizowana odporność

  • Specjalne użebrowania przeciwdziałają odkształceniom przy dużym natężeniu ruchu drogowego 
Stabilne, bezpieczne zachowanie pod obciążeniem od ruchu drogowego: zwiększona głębokość ramy dla włozenia pokrywy 
 

Elastyczny system blokowania: bezpieczny i niezawodny. 

Całkowicie niezawodny kontakt pomiędzy pokrywą i pierścieniem : ciągły nacisk na spręzysty element blokujący pokrywy KORUM w ramie jest całkowicie bezpieczne; KORUM jest gotowy sprostać najbardziej wymagającym warunkom drogowym 
 

Nowa wkładka kompozytowa

  • Bardzo wysoka odporność na zużycie, ściskanie, zmęczenie, uszkodzenie oraz scieranie spowodowane przez piasek lub żwir. 
  • Doskonałe właściwości mechaniczne w trudnych warunkach klimatycznych  (temperatury)

Nowy materiał kompozytowy zastosowany we wkładce tłumiącej w trakcie projektowania został przetestowany na karuzeli a następnie podczas  testów drogowych, w celu upewnienia się, że będzie pracował niezawodnie przez długi czas.

 

Łatwy montaż 

Stabilność powierzchni styku włazu ze studnią

Szeroka, okrągła podstawa ramy posiada żebra usztywniające zaprojektowane w celu zwiąkszenia nośności, zapewniając dodatkową powierzchnię kontaktu dla wszystkich typów studni, a zatem nadają się do różnych warunków montażu.

Optymalizacja warunków montażu 

Konstrukcja ramy posiada zaczepy - punkty do kotwienia w celu zwiększenia wytrzymałości od obciążeń dynamicznych i naprężeń mechanicznych.

  • Rama z szerokimi otworami: zapewnia dobre zatopienie ramy w zaprawie cementowej, beton lub masa do osadzania ramy , pozwala na montaż włazu w normalnych warunkach budowy
  • Pierścienie centrujace są dodatkowym punktem kotwienia  wzmacniając efekt monolitu tworzony przez ramę zabetonowaną do kręgu studni 

Poprzerywana geometria  podstawy oraz nierównomierne rozmieszczenie otworów ogranicza ryzyko ścinania cementowej wylewki, które moze wystąpić przy wysokim poziomie naprężeń mechanicznych .

 

Zobacz także

Saint-Gobain PAM designs its manhole covers in response to traffic conditions, offering stability, safety and silence.